torsdag 16. april 2015

Gif


Vi har fått i oppgave å lage en eller flere gifer, altså bevegelige bilder.Oppgaven var at noe/noen skulle rulle/snurre, altså at bildet skulle gå rundt og rundt.  

Her er den aller første gifen jeg lagde, med Adele Afdal som modell.
Jeg har valgt å lage ganske store kontraster mellom det mørke og det lyse, for å skape en litt mer spenning i bildet. Jeg har plassert øynene hennes i det gylne snitt. Jeg har også plassert henne så midt i mellom de to strekene på siden som mulig, for å skape et ryddig uttrykk.
Den eneste utfordringen min, var at når jeg skulle begynne å redigere la jeg merke til at hun hadde flyttet seg litt mer mot den ene siden på noen bilder. Dette gjorde at også bakgrunnen flyttet litt på seg.

Jeg lagde også en annen versjon av gifen, hvor jeg la på et svart/hvitt lag, og hvor jeg lot gifen gå fortere rundt. Her vises hvert bilde i 0,1 sekunder, og i forrige gif vises hvert bilde i 0,2 sekunder


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar